tisdag 29 mars 2011

Det är bra att glädjas över de små sakerna!

vid tangenterna: Jessica kl. 13:41
klicka för större!
1) Vårt Xbox 360 250GB . Isn´t she a beauty? Detta är kärlek på hög nivå. (om ni undrar vad lurvet i vänstra kanten på bilden är så är det Lizzies huvud - hon ville också beskåda och fascineras över underverket)

2) När Jenny, Jens & Jollis var här på middag förut så klagade jag på att svampen i min sås fastnade i min visp hela tiden. Då sa Jenny "Du får skaffa en ballongvisp!". Jag hade inte ens tänkt på det, jag tänkte mer att vad är det för skillnad på en visp och en visp? Men nu förstår jag. Nu förstår jag alltihop. Med vispar. I en ballongvisp fastnar inte svampen. Ett av livets stora uppenbarelser drabbade mig.
Som ett trollslag hade Kvantum specialpris på just sådana förra veckan. Jag fick en rosa. Yaaay.

3) Jag är ju lite fixerad av sockerskålar också, utöver tekannor och koppar. Nu har jag bytt från Ikeas "Ödmjuk" till Price & Kensingtons "Amelia" som jag köpte på Kränku (i Visby) i somras. (Jag är för övrigt såååå sugen på den tekannan också. Vet att jag stod och pillade på den då i somras, men i slutändan var jag för snål - och blev påverkad av Tobbes onda öga, som alltid dyker upp när jag är i närheten av tekannor... som jag inte redan äger, alltså.)

4) Ibland kan man fynda i sin egen källare. Hur underbart är inte det faktumet? Mycket, om ni frågar mig. De här tekopparna (2 st) fick jag av Jossan i julklapp för en hel massa år sedan. (Någon gång på gymnasiet - så många år sedan.) Jag har inte använt dem så mycket, eftersom pappa har en fobi för omaka muggar (kanske är därför jag är precis tvärtom?) och bara vill ha Höganäs-muggar i köksskåpet. Han kan på sin höjd acceptera att Kerstin köper dem i lite olika färger - men aldrig enstaka. Söta pappa. ;D I alla fall så ledde detta till att jag stoppade undan mina koppar och dylikt som jag hade i väntan på den stund jag flyttade hemifrån. Och när vi väl flyttade hit så hade jag redan så mycket framme i skåpen när jag hittade lådan med de här att de fick vila därnere ett tag till. Nu har jag dock rensat lite och tagit ner lite glas som vi inte anväder - så nu fick de komma upp. Den här höga modellen på koppar är faktiskt väldigt praktisk för teet håller värmen länge i dem. Det gillar jag, jag vill att mitt te ska vara hett så länge som möjligt. Enda problemet som kan vara är att en vanlig tesked drunknar i dem - det är latteskedar som gäller.

5 & 6) Jag är så kär i de här gardinerna så att ni förstår inte. Jag blir lycklig ända in i själen av att bara titta på dem en liten stund. ÄNDA IN I SJÄLEN. Hur är det möjligt att några gardiner - som dessutom säkert är jättefula i vissa ögon - kan göra så mycket för ett rum och för en människas humör?
Jag fyndade dem för 95 pix på Bohemia i fredags (tillsammans med några jättesöta porslinsburkar som jag måste visa sen, kom jag på nu). De är från Jotex och helt oanvända, så det var onekligen ett kap. 
Åhh. Lycka. Dessutom matchar de ju mitt senaste väskinköp
De är BLOMMIGA! Och de har VOLANGER! Underbart. Fantastiskt. Förtjusande. Jag är i sjunde gardinhimlen.

7) Man borde inte kunna bli såhär glad för en dörrmatta. En dörrmatta som dessutom inte är särskilt snygg, utan mest bara väldigt - rrrryyyys - praktisk. Men jag är väldigt, väldigt glad över denna dörrmatta. Vi köpte den igår för 300 spänn på Jysk (jag trodde aldrig den dagen skulle komma då jag.... eeh... skulle låta Tobbe betala 300 kronor för en dörrmatta). Idag när jag installerade den i hallen och tog bort mattan som vi haft där tidigare så förvandlades vår ganska fula och röriga hall till en mer harmonisk och välordnad plats, bara sådär. Åh vad bra. Jag är så lycklig idag. :D

1 kommentarer :

my work on 15 juli 2019 kl. 07:57 sa...

boost male vitality orange ca and mcadoo super male vitalit super male vitality cycle super male vitality reivews super male vitality mem inforwars super male vitality spray before and after super male vitality super male vitality mde alex jones before and after male vitality lee ann mcadoo pitches super male vitality alex jones special on super male vitality and vitality male enhancement by angela merkel does super male vitality really work It is a trademark male change supplement that constructs testosterone level for better hormonal limit. Despite extending male hormonal limit that may fabricate your strong limit and give you most $exual quality. It is a male redesign supplement that elite contains normal and common fixings to assist clients with showing indications of change support in their sexual concurrence.
http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos