tisdag 15 oktober 2013

Nya schampon: GE MIG FUUUKT

vid tangenterna: Jessica kl. 15:34
För första gången på många, många år så har jag haft nästan helt slut på schampo. Någon gång i gymnasiet så inleddes min jakt på DET PERFEKTA SCHAMPOT och sedan dess så har jag verkligen provat en hel del, både högt och lågt. Jag har blivit besviken på dyrgripar (Redken Extreme, till exempel) och förälskad i mer humant prissatta varianter som gör det de ska, exempelvis Aussie.
Mitt desperata sökande ledde alltså till att jag alltid haft en jäkla massa olika schampon hemma, vilka ett flertal ytterst sällan användes och bara stod och tog plats och blev sunkiga. Jag har jobbat på att sluta upp med detta! Jag har jobbat med en in, en ut-metoden. Om jag skaffat ett schampo som jag trivts bättre med än ett annat så har det jag vet att jag inte kommer att använda delats ut till familjemedlemmar eller vänner.

Det senaste året så har jag haft Macadamia på topplistan. Jag använder deras Rejuvenating schampoo  och Deep repair masque och håret blir silkeslent och mår så himla bra av det. Speciellt hårinpackningen är BÄST, jag använder den både i duschen och som leave-in genom att ha en liten "dutt" i håret innan jag fönar det. Det senaste halvåret så har jag varvat det schampot med Loreal´s EverStrong  Reinforcing & Vitality Schampoo och det har funkat jättebra. Men nu är båda på sluttampen och jag kände för att testa något nytt.
Det blev Kevin Murphy´s produkter! Två olika schampon som ska göra torrt hår glatt igen. Eftersom jag fönar och volymtångar mitt hår så blir det lätt ledset om jag inte tar hand om det ordentligt.

Så jaa... Jag får återkomma när jag har testat dem ett tag! :) Fina flaskor är det i alla fall. Och de doftar gott!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos