tisdag 12 mars 2013

Tappa icke hoppet!

vid tangenterna: Jessica kl. 22:25
Jag är bara lite busy med mitt avslutande projektarbete i Webbutv.-kursen, vilket gör att bloggen blir lite lidande. Men jag är snart klar och då kommer jag faktiskt ha resten av veckan fri. Det ska bli SKÖNT.

Nu snöar det ute och det känns lite deppigt, men min rygg har åtminstone känts bättre idag vilket jag är galet tacksam för. Jag har kunnat röra mig riktigt obehindrat efter omständigheterna. Inatt kanske jag faktiskt kan få sova utan att vakna så fort jag råkar röra lite på mig i sängen? Ohhhhh, spänningen! SPÄNNINGEN! Jag förgååååås.
Imorgon fyller Pulia 20 år, det är inte klokt. På riktigt. Hur kan det vara 20 år sedan det var 1993? Jag tycker ju fortfarande det känns lite nytt och fräscht med 90-talet liksom. (hehe - mild överdrift)

Jag gjorde en jättegod wok från scratch idag - alltså med färska  (icke frysta - inget fel med det förvisso men jag ville välja helt själv) grönsaker, glasnudlar och lite risnudlar och med egenblandad "smaksättarsås" som jag hittade på någon receptsida. Och till det gjorde jag Jamie Olivers tomatsallad med citronkeso till. Både Tobbe och jag tyckte det var en riktig hit. ÄNTLIGEN fick jag till den smaken jag vill ha på min wok - det vill säga den där som påminner om thai-restaurangernas. Den som tar fram smakerna ur grönsakerna och lyfter rätten med en liten final touch. Soja, socker, lite peppar och sesamolja - plus 1/4 färsk chili. That´s it.

Okej. Nu har jag ont i nacken, huvudet och ryggen. God natt!♥

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos