onsdag 20 mars 2013

Inspiration: 0

vid tangenterna: Jessica kl. 10:43
bedroom, window, vakna med nrj, tv, cat in window
Jag hade kunnat stanna här hela dagen.
Idag är en sådan där dag när allt bara känns så. Jävla. Menlöst. Alltså hela själva grejen med att ens försöka TA TAG I SAKER. Jag sitter och letar efter olika multimediasystem som säljs på nätet, för det är en A-uppgift i kursen med samma namn - men jag finner liksom inte riktigt energin till att verkligen gå in för det. Och jag har bara gett mig själv tid fram till lunch för detta, för sedan måste jag ta tag i webbserverprogrammeringen istället.

Och alltså jag brukar verkligen alltid försöka peppa folk när de gnäller, svär och förbannar sig över vårens opålitliga väder - men de här två dagarna tar faktiskt knäcken på till och med mig. Jag börjar undra om jag likt snubben i Liftarens guide till galaxen som alltid svär över att det regnar och i själva verket utan att veta om det är en regngud, liksom drar vintern till mig. Som om den inte vill lämna min sida. Den ba: "Men du älskade mig ju så i december - vad hände? Varför stöter du bort mig nu?". Den förstår inte att vårt on/off-förhållande är satt på OFF i några månader nu. Som ett ex som vägrar hämta sina prylar hemma hos dig.
Så jävla deppigt och irriterande.
ÄR DU NÖJD NU VINTERN? DU HAR KNÄCKT DIN SISTA VÄN! FUCK YOU!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos