tisdag 14 augusti 2012

Boktipset: Förstärk eller förläng sommaren med Jenny Han

vid tangenterna: Jessica kl. 10:02
Jag läser just nu den första delen i Jenny Han´s trilogi om "förälskelse, familjehemligheter och stor sorg, och om att plötsligt förväntas vara vuxen nog för sanningen" (citerat från baksidan av boken☺); "Sommaren jag blev vacker".
Alltså åhhh, den är så bra! Jag läste ju om Ann Brashares "Sista sommaren (med dig)" i början av sommaren och den här är precis samma typ av bok - vilket är en mycket, mycket BRA sak, kanske jag bör förtydliga med.
Jag älskar berättelser som utspelas vid havet, i sommarhus slitna av väder och vind med golvplankor som slipats av sanden på innehavarnas fötter när de kommer in från stranden. Sådana böcker och historier fungerar året runt, men i synnerhet på sommaren förstås, när man är i precis rätt sinnesstämning. Eller fram i september, när man försöker hålla kvar sommarens sista små strån i tiden.

Den andra delen är på väg hem till mig i skrivande stund, den sista har inte kommit på pocket än så jag överväger om jag ska vänta ut det eller om jag kommer bli "tvungen" att köpa den inbunden... Jag vet inte HUR många bokserier jag har i min samling där det är just så - de första delarna är i smidig pocketutgåva, sedan har jag läst ikapp och inte haft tålamod att vänta, så att den sista delen får bli i klumpigare format. Klassiskt I-landsproblem. ☺


2 kommentarer :

Hello cupcake on 14 augusti 2012 kl. 12:11 sa...

Oh, vill låna=)

Jessica on 14 augusti 2012 kl. 15:04 sa...

Läste ut den för en stund sedan, så påminn mig nästa gång vi ska ses!

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos