söndag 26 augusti 2012

... and Sunday comes afterwards

vid tangenterna: Jessica kl. 12:08
Hej! Söndagsmyser ni också med regnet som soundtrack utanför fönstret?☺
Jag tröttnar aldrig på ljudet av regn mot balkongtaket, jag är så glad att vi bor högst upp och har just ett sådant TAK, för ljudet är detsamma som det på altantaket "hemma" på hamnis. (Undrar när man slutar kalla sitt föräldrahem för hemma, även om man har sitt eget hem?)
Jäklar vad det häller ner nu... Och åskan mullrade så att det lät som om den var uppe på vår vind nyss.

Jag blir nästan lite orolig för jag satt och slökollade på tv (kanal 8 och 9 har de bästa söndagstablåerna, framförallt på förmiddagen!) i all ro, men så reste jag mig upp, satte på vatten till mitt detox-te, borstade tänderna och startade en tvättmaskin... och sedan gick jag in i datarummet och hämtade min laptop, min Java-bok och kalender - och så satte jag mig och började skriva svar på nästa veckas teoretiska inlämningsuppgifter. Bara sådär. Nu på söndagsförmiddagen. Jag liksom "vaknade upp" mitt i det och blev helt lycklig: Det är just det är jag har längtat efter. Att vilja göra något utan att dra mig för det, skjuta upp det och helst inte vilja tänka på det alls när jag är ledig. DET ÄR FUCKING MAGISKT! :D Vad har hänt med mig?! Hähä.

Självklart är min maskot Kato med på ett hörn. Både honom och lyckoamuletten fick jag ju av världens goaste Bzzy Bee (Bea) när jag fyllde år. ♥

Förresten så känner jag att jag måste be om ursäkt för den lite fattiga uppdateringen, det är en sådan period. Det kommer och går, ni vet. Men jag försvinner aldrig! NEVVAAAHH. På tumblr och instagram är jag ganska ihärdig, så kolla där om ni saknar mig för mycket:) Ni har länkarna till höger.
PUSS PUSS PUSS PUSS♥

En regnig utsikt.


0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos