söndag 16 mars 2014

"RUN, BITCH! RUUN!"

vid tangenterna: Jessica kl. 17:54
Jag fick ett litet peptalk av min lillasyster idag, angående detta med att springa. Utomhus. Jag tycker det är läskigt. Det är den där oförklarliga känslan av att känna sig dum liksom. Det låter så fåfängt - och det är ju det också. Och dumt. Det är ju inte som om jag fnissar åt de tappra som jag ser springa förbi när jag är ute på pw eller out and about i allmänhet. Snarare tvärtom - jag tycker de är modiga och inspirerande, eftersom jag själv är typen som håller fast vid att springa på ett löpband hellre än att ge mig ut på det oändliga löpbandet även kallat VÄRLDEN UTANFÖR MIN YTTERDÖRR.
Men nu ska jag försöka. Imorgon bitti ska jag gå upp, ta på mig kläderna ni ser på bilden - som jag lagt fram för att de ska ligga där och ge mig peppande och uppfordrande blickar och utrop under kvällen - snöra på mig skorna och ge mig ut på pw/springtur. Jag kommer säkert ha superdålig kondis och inte kunna springa långt alls, men jag ska försöka och jag ska verkligen ge det en chans! Och genom att skriva det här så liksom utmanar jag mig själv. Jag måste ju 'fess up här annars och stå för skammen om jag inte gör det.

Vi ger det ett försök! Hjäääälp.

2 kommentarer :

Matilda sa...

Run Jess run!! Det är läskigt, men framförallt skönt och roligt och man får frisk luft, tänk inte - spring bara..och man får faktiskt gå också om man måste:) Skaffa en app också, allt är roligare när man får lite feedback och de första gångerna slår man ju rekord också ;)

Jessica on 16 mars 2014 kl. 19:04 sa...

Åhh, du har så rätt! Tror faktiskt att det finns en sådan funktion inbyggd i "hälsoappen" som samsung har tvingat på mig i min telefon! :D

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos