onsdag 19 mars 2014

Hey I made it: I´m the worlds greatest!

vid tangenterna: Jessica kl. 09:12
Här står jag och dricker vatten... och mer vatten... och mer vatten - EFTER att jag sprungit! UTOMHUS!
Strax före 06 så klev jag ut genom porten med fjärilar i magen. Ja! På riktigt! Jag var SÅ peppad! Och det var så lätt att springa. Och precis som när jag inte sprungit på länge och springer på band så förvånas jag av min kondition som tydligen är bättre än jag trott - vilket förvisso inte säger så mycket. Men det gick med andra ord bättre än jag hade vågat hoppas på.
 Luften var frisk och krispig och solen var på väg upp och allt i världen var väl.
Jag gick stundtals och satte mig faktiskt till och med och vilade ett par gånger - men det är okej! Jag är så stolt över mig själv! Jag kände mig som Claire Underwood (i House of cards) när jag susade (nåja) gatorna fram i den nyvakna lilla staden (Washington DC, Nynäshamn - potato, potejto!).
Nu ska jag vila imorgon och på fredag morgon hoppas jag att snön som är på väg har smält undan så att jag kan upprepa det här. Ni hejar väl på mig?

Något jag tar med mig från idag är:
 - Ät något litet innan, lite yoghurt exempelvis. Det är inte samma sak att gå från sängliggande till springande som att gå från sängliggande till pw och det förtar känslan lite att bli svimfärdig och "light headed" efter en stunds springande.

COMFORT ZONE - 0 JESSICA - 1

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos