tisdag 11 mars 2014

Idag är vi kompisar igen, du och jag, Världen.

vid tangenterna: Jessica kl. 15:17
Är det bara jag eller är de två första bilderna liksom lite ihoptryckta? Det blev nog lite knasigt när jag reglerade bildens rambredd. :D Ohhhh well. 
Om gårdagen var en en riktig "kan-du-vara-över-snart-dagjävel?"-dag så är den här dagen typ det motsatta på skalan. Jag har varit på morgonpromenad (köpte en vaniljlatte på vägen hem, extra plus där), tränat lite försiktigt efteråt (har problem med ryggen igen så vågar och kan inte riktigt ge allt just nu), pluggat i solen ute på balkongen, druckit massor med te - samt kommit på vad mitt framtida företag ska heta och köpt domännamnet till det! Nu är det ju inte direkt på kartan att starta upp det inom det närmaste året eller så, men hellre ha domänen tjingad än att stå med lång näsa och inte ha den alls när det är dags.
Dessutom så har Binero (där jag har mina andra domäner) rea på .SE-domäner nu (fram till 27:e mars, så passa på om ni har funderat, vetja!), så det första året kostar bara 12 kr! Med andra ord så kostar min "parkering" av namnet ingen särskilt smärtsam summa. ;)

Och ja, min plan är alltså att starta eget när jag är klar med mina studier. Just nu läser jag ju fristående kurser som ger mig en bra grund för vad jag vill göra, men i höst hoppas jag på att komma in på något av programmen jag sökte förra året. Tack vare högskoleprovet så är ju mina odds bättre i år, och har jag riktig tur så höjer jag mig kanske litelite när jag gör det igen i april!
Jag vill hålla på med webbdesign och grafisk formgivning för webben (och, min lite hemliga dröm: bokomslag!) och det är vad mitt företag ska bygga på, är tanken. Eller, det låter så fånigt att uttrycka det så: Mitt företag kommer ju att vara JAG. Moi. Det är vad JAG ska försöka göra för andra, helt enkelt. Kanske er? :)
Men det är en lång väg dit - men tänk ändå att idag tog jag det första konkreta steget ditåt! Den första tegelstenen som jag smackade lite murbruk på! Jag blir helt upprymd av att tänka på det.

Nu borde jag dock plugga vidare om det ska bli något av det där, hehe. Puss!

1 kommentarer :

Matilda sa...

Av någon anledning kan jag inte få iväg den här kommentaren på mobilen. Men så här skrev jag redan igår;)

You go girl! I Believe in you:)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos