lördag 15 oktober 2011

Saker man gör när man tänker. Och kärlek. Och sånt.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:39
bild via weheartit
När jag är koncentrerad, eller funderar på något, eller pratar med någon så har jag en tendens att börja göra små flätor i håret som jag sedan drar ut, flätar en ny, drar ut, flätar en ny. Ofta liksom "känner" jag på flätan också, det brukar vara lent och fint. Jag gör det utan att egentligen tänka på det.

HAH! Nu kom jag på mig själv med att göra det när jag lutade mig bakåt i stolen och funderade på hur jag skulle fortsätta. Det är min tänkargrej.

Jag tycker det är spännande att betrakta människor. Vänner. Det är så fint när man ser hur nykära par tar efter varann i sättet att prata och berätta saker. Att lyssna till variationer i röst och tonläge när man pratar om olika personer. Varenda människa bär på en hel ensemble av olika karaktärer i bara sitt sätt att prata! Hur underbart är inte det? Jag älskar att lyssna på de mina. De har så mycket bra och fint att säga. Mina vänner, ni gör mig klokare.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos