tisdag 29 november 2011

I´m coming home, I´m coming home . . .

vid tangenterna: Jessica kl. 16:51
Hej kompisar!
Jag tänkte skriva att "såhär ser det ut där jag sitter just precis nu", men när jag kollar ut genom fönstret så inser jag att skymningen övergått i totalt mörker och dessutom har jag tänt Knubbig-lampan för att få bättre ljus, så det vore att frisera sanningen lite. Såhär såg det ut när jag satte mig här för ungefär en kvart sedan, alltså.
Har ni sett månen utanför era fönster? En perfekt liten månskära är det idag.

Jag åkte inte till Stockholm idag! Jag hade fått för mig att det var obligatoriskt och inlagt på schemat, men så var det inte. När jag mötte upp gänget som skulle med tåget så undrade jag var "alla de andra" var och då fick jag veta att man inte var tvungen att åka med - så då vinkade jag adjö till mina fina kollegor (som skrattade lite uppgivet åt mig) och klev av tåget vid Nynäs Gård. Jag vet, det kan tyckas fånigt. Men jag är sådan. Jag gör fåniga saker. För om de fåniga sakerna jag gör får mig att må tusen gånger bättre - då är det rätt sak att göra. Det är något jag har lärt mig under mina 25 år på jorden.
Och när jag klev av tåget kände jag mig 50 kilo lättare. Plötsligt så hade jag så mycket tid på mina händer, att spendera på sådant som jag ville och behövde göra idag. Jag började med att gå till Kvantum, eftersom att jag praktiskt taget redan var där. Det är inte så ofta jag handlar där själv. Eftersom det är tisdag så var affären invaderad av pensionärer. Jag såg bokstavligt talat bara en enda person utöver jag själv som var under 70 bast och som inte arbetade (på Kvantum eller som assistent åt någon gammal dam eller herre). Men det var trevligt. En snäll herre lät mig gå före i kön och jag skämtade med tjejen i kassan om att tamponger (som fanns i min korg) inte lär vara något de sålde så mycket av just den här tiden på tisdagar. Det var det inte, intygade hon. 
  Jag gick hem, leende som ett litet weirdo (fast det smittar, ibland ler folk jag möter mot mig och då blir jag förvånad tills jag inser att det var jag som log först). Lämnade matvarorna och drog sedan på mig skorna och gick ner på stan. Köpte en ny bodylotion på Kicks, kollade runt lite i affärerna (de är ju inte så många så det går ganska fort). Köpte en lunchwrap på Konditoriet och styrde kosan hemåt igen.

Nu innan jag hamnade här så var jag ute och gick igen. Sköööönt! Det har varit en så skön dag. Som om jag fick en massa tid bara sådär liksom. Och det fick jag ju i och för sig.
Sedärja, nu är bilden ännu mer inaktuell för nu har det gått ytterligare tio minuter, en kvart. Men hemskt mysigt har jag det!:)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos