tisdag 1 april 2014

Jag är kär i min mjölkskummare.

vid tangenterna: Jessica kl. 11:46
frothed soymilk, latte, yum, coffee
Alltså! Jag har en ny mjölkskummare från Severin och den är MAGISK! Min kära C3 Foamy som jag haft fram till nu har liksom ingenting att komma med i jämförelse.

 Det främsta skälet till att jag ville ha en ny var dock att jag tycker att 2 dl som max för uppvärmning av mjölk och 1 dl för skumning är lite snålt och det har stört mig nästan från första början (jag fick den i julklapp 2012). Annars fungerar den alldeles utmärkt!
Men nu när jag har min Severin så märker jag verkligen skillnad. Det blir galet tjockt och mycket skum och mjölken (i mitt fall soja) blir ordentligt uppvärmd - jag kan bli galen när man får en ljummen latte, man sveper den ju på fem minuter då av rädslan för att den ska bli helt kall. Ingen njutning what so ever.

Den här har så många fördelar! Främst så rymmer den 5 dl, vilket är perfekt för min del. Det är smidigt att kunna värma/skumma all mjölk på en gång om man ska göra fler än en latte, t ex. Dessutom så är kannan i rostfritt stål, vilket är DET BÄSTA - och den är separat: Med andra ord så kan du diska den hur enkelt som helst och till och med köra den i diskmaskinen. Foamy:n och i princip alla andra liknande produkter måste du stå och diska för hand och undvika att ha vatten på "foten" där det är ett litet eluttag, vilket känns väldigt ohygieniskt i längden eftersom det är svårt att få den riktigt ren då.
Nej, jag är så lyyyycklig över den här guldklimpen! Haha:) Vardagslyxen höjdes ytterligare ett snäpp.
Jag köpte min från rigtigkaffe.se, de hade ett lite gulligt "mjölkset" med paketpris på skummaren + en ströburk som man kan ha kanel, kakao eller kanske kardemumma i att sprinkla på skummet. Med frakten (hemleverans med posten!) så landade det på samma pris som endast skummaren ligger på hos de flesta andra sajterna jag hittade den på.

CONSIDER YOURSELF TIPSAD! :D

3 kommentarer :

Scottish Moments on 1 april 2014 kl. 17:40 sa...

Tack för tipset, måste deffinitivt investera i lite coffee gear snart för jag är beroende av lyxiga lattar numer... :)

Jessica on 3 april 2014 kl. 09:55 sa...

Do it!! :D

Niklas sa...

Hej, jag funderar just på att köpa en sån här apparat. Hur mycket är den minsta mängden man kan skumma? (Är mer cappuccino- än lattedrickare...)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos