torsdag 3 november 2011

På plats i Drömmis.

vid tangenterna: Jessica kl. 16:28
16.27: Det här inlägget skrev jag på fm idag, men min laptop ville inte publicera det då. Får se om det går bättre nu.

Har inte packat upp en enda liten pryl än (utöver laptopen ur dataväskan) och ändå har jag varit här i drygt 1½ timma. Jag driver liksom runt och pillar på saker, försöker avgöra vilket fönster som har den bästa utsikten - köket eller sovrummet? - och öppnar skåp och garderober och försöker klura ut hur och vad de ska fyllas med. Det är jobbigt i köket. Man vill ju ha allt på den nedersta hyllan i skåpen = lättåtkomligt. Haha. Mina GreenGate-koppar ska iaf garanterat stå där!
Sedan har jag stått och tittat på när båten gled iväg (runt 10 minuter sent - men det är ju som sagt bråda dagar) medan jag pratade med Bobon i telefon om deras fastighetsaffärer. (Hahaha, lät sjukt snitsigt med det ordet. Fastighetsaffärer. Klara vuxenpoäng på den.)
Någon som däremot gjort nytta idag på morgonen är målaren! När jag kom hit vid halv elva hade han redan varit här och skruvat ner hyllorna som satt på väggen i sovrummet och spacklat igen hålen. VI skulle egentligen skruvat ner de där hyllorna åt honom, men han var för snabb för oss... Haha.

Vid 14 så kommer en elnisse som Jens skickat hit som ska dra sladdarna till tvätt och tumlare genom väggen till elskåpet i hallen, så nu ska jag kila iväg och möta Bobon och Tuva för en liten lunch på Waynes. Sedan ska de få en liten rundtur här! :)
Nu måste jag rulla, farväl så länge!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos