onsdag 2 november 2011

Att vakna upp och äga en lägenhet.

vid tangenterna: Jessica kl. 09:46
Hej cupcakes!
(kommer ihåg när varenda bloggare skulle inleda sina inlägg med den frasen. Det har dött ut en aning nu va? Precis som Lisaplace´s blommiga klänning-period. Kom att tänka på det nu iaf. Känns väldigt 2007-2008, fast på ett trivsamt sätt.)

Idag vaknade jag upp aningens senare. Sedan i fredags har jag vaknat runt sju och varit pigg som en liten kvittrande lärka, men idag vaknade jag faktiskt av alarmet vid 07.40. Kors in the roof. Gårdagen tog en hel del energi. :) Jag ska strax göra mig i ordning och försöka plocka ihop lite grejer som får plats på cykeln för att därefter bege mig mot Drömmis. Till att börja med ska jag skruva ihop mitt nya databord och därefter plocka upp lite grejer i köksskåpen så att vi kan ta tillbaka en låda eller två hit.
På fredag e.m  kommer målaren som ska måla om vårt blivande sovrum, som för tillfället är i en barnsligt klargrön kulör, och lägger det första lagret. Troligtvis kommer han behöva komma på lördag f.m också för att lägga ett lager till (eller två). Han hade egentligen inte tid med oss den här veckan, men klämmer in det ändå. Vi är jättetacksamma över det, såklart. Lite lustigt är att det var han som målade lägenheten för ett år sedan när Julia & Per som vi köpte den av renoverade den. Han hade ifrågasatt den gröna färgen redan då! Hahah:)

Annat då...? Vi köpte en ny kattlåda igår:D Eftersom tvättmaskinen och tumlaren tar upp en del plats i badrummet är ytorna lite mer begränsade än i vårt nuvarande badrum. Därför köpte vi en "hörnanpassad" låda som passar så fint så. Senare tänker vi nog piffa till badrummet lite och bland annat skaffa en duschkabin. Då kommer det funka att ha en kattlåda utan tak på golvet under (de upphöjda) maskinerna istället. Det är iaf vår plan. Men det ligger i framtiden! :)
Guuud så tjusigt.

Näe, nu känner jag hur Drömmis drar i mig, dags att göra mig redo för avfärd! Ska se om jag får med mig min laptop, det vore nice om jag lyckades nalla på någons trådlösa nät så att jag kan ha spotify på medan jag meckar. Mitt mobila bredband är så jäääävla segt, haha. (använder det ju typ aldrig, men samtidigt är det bra att ha ibland. Därav har jag det billigaste alternativet Tre har att erbjuda, haha. Fast jag tror att min dongel är aningens daterad, den är den allra första modellen som kom. Innan de ens kom i olika färger liksom! Asså OMG.)
LATERGATER!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos