söndag 10 april 2011

RANDOM STUFF/ SÖNDAGSKVÄLL/ JOBBHELG DONE, DONE & DONE

vid tangenterna: Jessica kl. 23:04
Imorgon ska jag till Sara och fixa barret. Det är något magiskt med det där, för ALLTID dagarna innan jag ska fixa utväxten och klippa till håret så tycker jag att håret antar en lätt, lätt ful-orange nyans. Eller smutsgul, typ. Som om det känner på sig att det snart ska bli fint igen, så det passar på att vara fult några dagar.
Jag vet att det högst troligen bara sitter i mitt huvud (och mina ögon), but still! Knasibaaaas.

Jag pratade med Tre idag. Ställde frågan som tyngt mig så länge och fick svaret jag grämt mig för, men befarat;
Nej, de hade inga planer på att ta in nya BB´s den närmaste tiden. Så det är med stor sorg i hjärtat jag ger vika för de förbannade jävla touchscreen-fanskapen och kysser min Bold 9000 adjö om några dagar för att bekanta mig med en Sony Ericsson Xperia Arc, ändå. Ingen tvekan om att det är en grym telefon och att jag troligen kommer tycka om den, men det är ju ingen BB. Och det är TOUCHSCREEN. What the fuuuuck...?
Tre saker i synnerhet muntrar dock upp mig nu när jag går över till Android:
 * Jag kan ladda ner The Voice-appen och lyssna på Vakna när jag går till jobbet (wihooo!!)
 * Jag kan ha Spotify i mobilen (så jävla dumt att det inte finns till BlackBerry)
 * Jag får en grym mobilkamera igen = roligare bloggande

Jag har lärt mig min läxa den här gången också - jag har redan beställt 2 (rosa) skyddande skal till den. Om man tittar på min nuvarande lur så förvissas man om att detta skedde försent till den - men å andra sidan var det närapå omöjligt att hitta skal till BlackBerry på svenska webshopar när jag skaffade den. Den är, milt uttryckt, ganska kantstött.
För att förebygga repor och onödiga fall överlag så tänker jag antingen önska mig en sån här i fölsedagspresent eller köpa den själv. Aspraktiskt ju! Så slipper man ta upp telefonen ur fickan hela tiden.
Jag hade ett stereoheadset med en liten - betydligt simplare - fjärrkontroll till min Nokia N95. Saknar det som fan.

Måste bara lägga till det här innan jag springer och spelar lite Fable 2 innan det är sovdags:
Jag läste en artikel om "bored out-fenomenet" precis innan jag gick hem från jobbet. Skrattade inombords och såg framför mig hur jag och mina kollegor några timmar tidigare hade suttit som i koma i väntan på att det skulle bli dags för avgång. Det var huuur lugnt som helst på bokningen. (Vilket är ironiskt när vi är så generöst bemannade. Igår hade vi konstant kö i 2 timmar och var minst ett huvud kort bemanningsmässigt.) Ja, om jag går in i väggen så vet vi varför! ;)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos