måndag 18 april 2011

3 tankar i mitt huvud just nu:

vid tangenterna: Jessica kl. 00:40
bilder via bl a weheartit... minns inte alla:/

Ett: Som jag sa till Tobbe tidigare idag; Jag längtar inte efter att flytta från vår lägenhet - vårt nuvarande HEM, men jag längtar efter att flytta till något nytt. Ni förstår, va? Det är inte det att jag inte trivs med vår lägenhet, tvärtom tycker jag hemskt mycket om den, mer än någonsin nu när den börjar kännas någorlunda "klar" liksom. Inredningsmässigt, vill säga. Men jag ser fram emot att flytta till något nytt, när vi hittar det som känns rätt för oss. Nästa plats att sticka ner bopålarna på, liksom.

Två: Ni vet folk som skyltar med att de "rensar sin vännerlista" på facebook? Och när de har gjort det så skriver de en självgod statusuppdatering á "Rensar vännerlistan, det behövdes verkligen - om ni läser detta så är ni uppenbarligen kvar! Höhöhö". Ni vet dem?
Folk som skriver sådana statusuppdateringar vill JAG ta bort från MIN vännerlista.

Tre: Just nu så gör jag ironiskt nog något av en mental dylik rensning bland människor jag hyser förtroende för. Det finns så mycket falskhet därute... Utan att drabbas av total paranoia så vill jag bara försöka utröna vilka som faktiskt skulle hålla min rygg så som jag skulle hålla deras om det blåste hårda vindar. 
Jag är en sådan person som utgår från att människor jag lär känna är snälla och godhjärtade. Vilket i sin tur är ganska fantastiskt med tanke på att jag är en person som jag vet att vissa bara inte kan låta bli att störa sig på. Hahaha, jag vet att det låter löjligt, men det är sant! Jag har haft min beskärda del av skitsnack genom åren, jag lovar. Som tur är bryr jag mig oftast inte. Jag blir lite irriterad kanske, men sedan går jag vidare. OM det nu inte visar sig att det är från någon som jag faktiskt litar på. Då blir jag illa berörd. Omskakad. (not stirred)
Som tur är har detta inte hänt många gånger. I synnerhet inte sedan gymnasiet, för när man växer upp lite så blir man ännu bättre på att se människor för vad de är och vad de gör och uppskatta de små detaljerna i deras personlighet som gör dem så vackra. Eller fula.
Som jag sa till finingarna Natha & simon när vi hade vinkväll senast; Jag tror att jag är en sådan som man antingen älskar eller hatar... Men ger man mig lite tid så gillar man mig ganska bra. Haha;)
Anyways; Med risk för att låta som en hemlig agent så har jag skäl till att ifrågasätta vissa förtroenden just nu. Och det är tråkigt. Men nödvändigt.

Nu ska jag sova! Över å ut.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos