torsdag 18 november 2010

OOOOSIGT

vid tangenterna: Jessica kl. 23:24
Tobbe gjorde rårakor idag. Med bacon. Och mammas hemgjorda lingonsylt. Och så lite keso på det. Fina grejer. Att något så enkelt kan vara så gott. Som med potatis- & purjolökssoppa. Enda nackdelen är att det osar så när man steker rårakorna och vi har en köksfläkt som inte riktigt suger upp matoset fullt så effektivt som jag önskar. Men då är jag å andra sidan superkänslig när det gäller matos. Jag får obehagsrysningar och vill bara kasta av mig kläderna som oset satt sig i, rusa in i duschen och typ skrubba-skrubba-skrubba bort oset. Hahah. Det värsta är dock håret. Det känns ju så flottigt när man luktar matos. Visst? Eller är det bara jag?
Jag vet inte varför jag är så nojig på det här området, vart det kommer ifrån. Det är som en dold fixering, liksom.
Och något av det hemskaste som finns är ju när någon har försökt dölja oslukten genom att spruta på sig mer parfym. Så att oset blandas med parfymen och det blir en sådär kväljande, lökig mix som antastar ditt doftsinne.
Ugggghhh.
Kan ni inte lova mig att inte göra så? Gå hellre ut och ta lite luft istället, så att kläderna får tillfälle att släppa lite av lukten. Eftersom jag älskar parfymer lika mycket som jag avskyr matos så måste jag bara säga det. Det är en förolämpning mot din parfym!! Okej? (Haaah, nu tänker ni: "Psychoville called - they miss you.")
Sorry, jag kan fortsätta fundera kring det här i år och dagar. Så just därför försöker jag släppa det nu. För stunden alltså.

Vad i helvete, jag lyckades få ett inlägg som började med Tobbes goda mat till en redovisning om hur äckligt det är med matos! När det enda jag egentligen ville få sagt är att jag älskar min kille för att han är så bra på att... vara bra. Att vara min Tobbe. Det var ju det jag ville få fram.
Och att mamma gör god lingonsylt. Eller var det mormor som hade gjort den? Hmm. Måste kolla upp det, bara för att.
Titta vilken glad liten sim. Vi kan kalla detta för "nu-har-Jessica-helg-dansen".

Ohohooo, imorgon ska jag och Pulia se Harry Potter!! Jag kollade på "Bakom magin" på 5:an ikväll och maaamio vad jag längtar nu! :D
... och på lördag är det dop. Tuvas, förstås. :) Det ska bli roligt! På sööööndag, då jobbar jag. 10-13 och 17.30-20.30. Festligt. Ellerrrr...? (näe.)

Nu ska jag se sista minuterna av "The stranger inside" (6:an). Väldigt bra film, vi såg den för något år sedan. Hemsk dock, jag blir fortfarande illa berörd av den. Men bra.
Sedan är det sängdags för mig med (de andra 3 ligger redan där, haha). BISOU!<3

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos