tisdag 30 november 2010

Frågelådan

vid tangenterna: Jessica kl. 22:36

Varje år är det samma sak. När jag scannar igenom varenda webshop jag hittar på jakt efter finurliga och personliga julklappar så får jag alltid tvinga mig själv att plocka bort grejer som jag klickat ner i varukorgen till mig själv innan det är dags att gå vidare till kassan. Det är en vana liksom. Det första jag tänker när jag ska försöka analysera detta beteende är att jag måste tycka att det är tråkigt att inte handla åt mig själv - men det inte alls så, vid närmare eftertanke. Jag gillar ju att köpa julklappar! Det är muuuusigt! Och det får mig att känna mig sådär behjärtansvärt självgod, precis som när man skänker pengar till välgörenhet. Snäll ända in i märgen, liksom. "Ohhh vad hon/han kommer bli glad över det här!"
Det är helt enkelt mitt tvångsshoppingsyndrom som gör sig påmint. Men man hittar ju så mycket roliga prylar...

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos