torsdag 3 februari 2011

For my EYES only

vid tangenterna: Jessica kl. 22:32
De senaste månaderna så har jag använt den här festliga grejsimojsen, aka Boots No7´s duo-ögoncreme. Den blå gelén är till för dagen och den vita är nattcreme. Bilden är tagen häromdagen och som ni ser så har det inte gått åt mycket - jag köpte den här i början av november om jag inte minns fel. Det är en sjuuukt dryg produkt, med andra ord. Man behöver bara en yttepytteliten droppe som räcker åt båda ögonen, och den ska då "duttas" in, alltså som med små lätta slag liksom. Inte en massa gnidande, då blir det inte lika bra.
 Nu använder jag väl den mest i förebyggande syfte - jag har inte fått några rynkor än (peppar peppar), men något jag skulle vilja påstå är att jag inte behöver ha lika mycket concealer under ögonen när jag sminkar mig längre; Mina mörka ringar har blivit aningens ljusare, faktiskt. Alltid något!
Oavsett så är det bra att investera i en ögoncreme - huden runt korpgluggarna är den som fortast visar tecken på åldring om den inte vårdas väl. Och vid den aktningsvärda åldern av snart 25 år så börjar sådana saker tynga mina tankar. Jovisst. Tänk på det innan ni gnider in den vanliga ansiktskrämen även vid ögonen - i synnerhet om du har torr hy och använder feta produkter. Inte bra, inte bra.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos