onsdag 20 juni 2012

Wheppaaah!

vid tangenterna: Jessica kl. 00:14
Makin´ the cute face. Heheh.
Heeeeej!
Jag lever! Och jävlar i den lille låden (=typ danska... ehum?) vad de här två dagarna har gått fort. Utöver de vanliga turerna (11.05 och 21.05) så har vi haft en 16.45-avgång också och det har verkligen hackat upp dagarna i något slags lättsmält variant av de där själsdödande påfunden som de där heldagarna annars brukar vara.
Idag satt jag i kassan med Kicki hela dagen och det var muy, muy bien! Jag tycker det är trevligt att ha kassan, speciellt dagar som den här då vi inte hade kaos inne hos oss utan ett ganska lagom tempo. Man har mer tid med kunderna och kan hjälpa dem ordentligt och utan den stressen som det automatiskt blir i incheckningen, med den ständigt växande kön osv.

Jaja, nog om jobb! Även om jag måste erkänna att det faktiskt börjar kännas lite sorgligt att säga hejdå till alla när jag går på semester och - om allt går som det ska (peppar peppar ta i trä) - direkt efter det på tjänsteledighet. Det senaste året har jag verkligen fått några nya favoriter! Otippade sådana, dessutom. Åtminstone ett par av dem, haha. (; Men å andra sidan vet jag att jag kommer att träffa dem ändå. Men plötsligt börjar det kännas mer på riktigt att jag ska "försvinna", liksom. Kommer de sakna mig eller blir man bortglömd på en gång? Haha. Åh. Sadface.

En trevlig grej är att vi får lön på torsdag och inte på måndag, som det stod att vi skulle på förra lönespecen. Bra. Just sayin´.
(WTF, det där var ju också jobb?!)

Läggdags nu va?
Nu är jag ledig fram till midsommarafton! Då har jag årets första 05-morgon! :D

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos