lördag 9 juni 2012

(drygt) 24 timmar i Nyköping

vid tangenterna: Jessica kl. 23:19
ONE HAPPEE STUDENTFIRARE!=)♥♥
Med bästa vännen Elin. Fina!

Nyköpingsån, på min och hjärtats promenad tillbaka till hotellet på kvällen.
Jag har sått fröet till Lillys framtida historia-intresse genom att berätta om Nyköpings gästabud när vi passerade den tidigare under dagen. ;)

Solnedgång från hotellkorridoren - våt utsikt från rummet var inte fullt så imponerande;)

HOTELLFRUKOST!♥☺

På hotellet imorse.

Lite shopping tog vi oss tid för också (hehe):
Att gå in på Indiska utan att komma ut med minst en kopp är omöjligt om du är som jag. Minns ni att jag bloggade om de där "Bookmark"-kopparna (bilderna i inlägget var ju lånade från Indiskas hemsida och finns inte längre kvar, så inlägget i sig utan bildlänken känns inte så givande längre) för ett tag sedan (ganska exakt 2 månader sedan, till och med). De har inte funnits på hemsidan på ett tag nu, så jag gissade att min chans var förbi och att de inte längre såldes - men jag hade sörjt i onödan! :D Två sådana och en "Cow" fick följa med hem till Drömmis.
Men inte utan en rensning i skåpen - några koppar fick flytta upp på vinden för en stund. Det känns lika hemskt varje gång... Men inte tillräckligt för att jag ska sluta köpa nya. Heheee.

Cervera plockade jag upp en 0,75 centiliters Marghrete-skål till samlingen, en rosa bidde det. Den bryter av fint mot de limegröna och gula! Och så slog jag till på ett kit med 12 minimatlådor från Rice. Perfekt för mellanmåls-soyghurt & flingor (till jobbet), sås, dressing, sockerbitar till stranden, två kakor... ja, möjligheterna är oääändliga!;)

Nu är vi hemma hos de här små bebisarna igen och det är sååå mysigt. Borta är bra men hemma är alltid, alltid, alltid allra bäst. ♥
(Var vänlig ignorera berget av skor i bakgrunden.)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos