onsdag 20 juni 2012

Dansa-mitt-i-ringen-och-gör-en-move-dansen

vid tangenterna: Jessica kl. 23:31
Jag kom att tänka på en sak idag när jag tränade. 
När vi började gå ut på krogen (2004 och framåt då... för helvete vad gammal jag börjar känna mig.) så brukade det alltid uppstå en grej på dansgolvet, typ var man än befann sig. Det kunde vara bara vår lilla grupp av varierande vänner som råkade vara ute den kvällen (åh, vårt gäng då... jag blir varm i hjärtat av att tänka på den tiden, haha!) men det hade en tendens att växa. Åkej, det jag talar om är att man dansade som i en ring, och så liksom turades man om att "hoppa in" i mitten av ringen och BUST SOME MOVES - för att få det att låta coolare än det var. Det var knappast så att man gjorde några feta headspins eller dylikt, utan det handlade mer om att göra något fånigt. Ibland blev det att de andra gjorde samma sak, typ som en fyllevariant av Följa John, ibland var det mer att de andra bara stod och tjoade och liksom "väntedansade" på sin tur.
Oftast blev det att man drog med alla möjliga främlingar (detta var en bra upptakt till att håva in ragget för kvällen) så att det blev en jättecirkel.
Jag har vaga, suddiga minnen av att detta kan ha ägt rum på tidigare DG-fester också...

Det jag funderade på var dock: Händer detta fortfarande? Är det en förekommande grej på dansgolven numera? GÖR KIDSEN DETTA NUFÖRTIDEN? Till sin jävla housemusik? Eller är det något som vi 80-talister har fått från keffa tv-shower som gick i våra ungdomsår?

Hahahaha. Åh. Jag är så danssugen att jag dör.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos