torsdag 28 juni 2012

Posten har tappat bort min kalender

vid tangenterna: Jessica kl. 12:31
... och det stör mig JÄVLIGT mycket eftersom jag HÖRDE när brevbäraren försökte mecka ner den i brevinkastet förra onsdagen. Jag höll på att fixa frukost och tänkte att aja, han plingar väl på som de brukar göra om det inte går ner. Men inget pling kom, och när jag går och kollar så ligger ingen post alls på golvet. Tänker att jaja, får väl invänta avin imorgon då. Men ingen avi-jävel kom. Har fortfarande inte kommit.
 Jag har mailat personligalmanacka, men eftersom kalendern är skickad som ett vanligt brev så går det inte att spåra.
 Har varit på Coop Konsum och frågat om de kan söka på mitt namn och se om den är där. Det kan de inte. De måste ha ett avi-nummer.
 Har ringt Postens kundservice och fått rådet att ha lite is i magen, för det borde skickas ut en påminnelse-avi inom de närmaste dagarna.
Jag känner mest att jaaa, OM den nu är på Coop Konsum ja.  (Inget illa om damen på kundservice som jag pratade med - hon var supergullig och fick mig att känna mig lite lugnare... för stunden.) Vad är det som säger att brevbäraren som inte kunde plinga på dörren och inte heller få iväg en avi ens har lämnat den där? For all I know kan ju mitt platta paket ligga i botten av en sån där låda de har i sina bilar som lassats in i något förråd någonstans liksom.

Jag har ju varit med om försvunnen post tidigare och har inga bra erfarenheter av det, om man säger så. Tre gånger på raken försvann paket innehållandes varor från cdon inom loppet av några veckor. Jag beställde alltså cd´s och paketet kom aldrig. Fick fakturan avskriven och en ny, likadan order lades. Den kom aldrig. Fick fakturan avskriven. Gav upp, beställde en film, typ "är det bara just de här skivorna som sugs upp i något svart hål?". Filmen kom aldrig. Kom i tvist med cdon eftersom de inte kunde avskriva ytterligare en faktura (jag var ett fan av att handla på faktura på den här tiden, det var 2006 och jag hade inte insett att det var roligare att handla för pengar jag faktiskt hade istället för att bränna nästa månads lön långt i förväg, hehe). Fick till slut betala min film som aldrig kom. Var väldigt förbannad och besviken, även om jag förstår deras agerande.
Det var alltså skälet till att jag slutade handla från cdon under några år. Nu har jag dock återvänt som en trogen kund, haha. Handlar typ enbart därifrån när jag köper böcker, musik och film. Det är väl egentligen någon kleptoman-sommarjobbare på Posten jag borde ha riktat min ilska mot.

ANYWAYS. Min kalender börjar på söndag. Jag vill ju ha den innan dess! :( Är verkligen jätteledsen över det här. Hatar ju när saker försvinner. Och jag vet inte vem jag är mest irriterad på; Brevbäraren som inte tog sig de där 20 sekunderna till att plinga på och se om jag var hemma, eller mig själv som inte bara gick och öppnade dörren när jag hörde att han hade problem med brevinkastet.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos