tisdag 15 maj 2012

The waiting is the hardest part.

vid tangenterna: Jessica kl. 17:53

"Nynäshamns kommun åtar sig att stå för kostnaderna för utbildningen. Vi har nu skickat din ansökan vidare till Vuxenutbildning Stockholm."


Det, mina vänner, betyder för att göra en lång och ingående förklaring kort, att jag förhoppningsvis/troligen kommer att börja plugga i augusti. Det är förstås detta besked som jag gått och väntat på i en månads tid nu och som i princip tagit upp större delen av mina tankar konstant, varenda dag. Nu ska jag "bara" komma in på utbildningen i sig också - men där är oddsen betydligt bättre än vid detta första jättehinder. 
Det känns som om jag kommit ut ur en lång tunnel och plötsligt snubblar ut i ljuset. Jag känner en så underbar känsla i hjärtat.
Hopp. ♥

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos