lördag 12 januari 2013

JaaJAA, jag SKAA gå och lägga mig!

vid tangenterna: Jessica kl. 00:43
Tobbe har säkert somnat med sin mobil i handen (han läser böcker i den nuförtiden). Lizzie ligger i Tobbes skrivbordsstol och Puff sitter och väntar på mig i hallen. På riktigt. Han jamar med jämna mellanrum med en sån där frågande knorr på mjauet liksom.
"-Miii-jauuu?"
(paus)
"-Miiii-jaauuu?"
(paus)
"-Mii-jaouu?"

Jag hade så goda intentioner för att blogga idag, men det tog lite längre tid att sortera bilderna som jag förde över till datorn från telefonen än vad jag hade tänkt. Det beror på att min stationära dator typ är laggmonstret 3000 sedan ett tag tillbaka. Vi tittar på delar så att Tobbis kan bygga en helt ny till mig nu. Det är dyrt. Men bra. Då kan jag spela Sims utan att behöva göra en kopp te att sysselsätta mig med varje gång jag ska starta och vänta på att spelet ska laddas klart. Till exempel. Som tur är så är ju musiken trevlig. (nynnar) Dududu-du-du-du-duu-duuu-duuu-duuuu...
Med en ny dator kanske jag till och med kan ha både sims2 och 3! Trean sög på den här datorn (som trots allt varit JÄTTEBRA under de år jag haft den, köpte den våren 2008, älskar dig ändå Laggis♥), jag var tvungen att ha sämsta grafiken på och hur kul är det när man är van vid den bästa i tvåan? Nää. Dåligt. Inte kul. Tråkigt.

Jag tänkte i a f bara visa en bild från vardagsrummet, där jag bytte gardiner igår. Det blev de svarta spetsgardinerna där den här gången och det blev fiiiint! Jag har ju dessutom en kappa till dem, så det stora fönstret med balkongdörren ser liksom mindre "bart" ut nu. MIKET FIIINT-EH.
Aaa okej, nu är det motljus och jag var så ivrig att testa den nya ramen i photoscape, så det syns ju inte sådär svinbra. Men det är sjukt fint, tro mig!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos