lördag 19 maj 2012

Hands up and touch the skyyy!

vid tangenterna: Jessica kl. 22:55
Här har ni mitt soundtrack från de senaste dagarna. Precis som med så många andra låtar så har den till slut präntats in i min hjärna när jag haft Vakna på i bakgrunden när jag snoozat, ätit frukost och sminkat mig. Det börjar oftast med att jag tycker låten är konstig/dålig/töntig/pinsam (eller en mix av alla alternativ). Sedan en dag har jag den plötsligt på hjärnan när jag går till jobbet/lagar mat/fönar håret/handlar. Då vet jag i princip att det är kört.
Jag spotifyar skiten vid första bästa tillfälle och sedan går låten ifråga i princip på repeat i några veckor. Oavbrutet. På allvar. Fråga Tobbe. I ain´t shitting you guys.
Några andra någorlunda aktuella exempel, utöver detta senaste då, är:
Ansiktet - Äckligt (den stör mig mest att den föll igenom mitt filter till slut),
Gotye - Somebody that I used to know (den är ju genial, så det var nog meningen) och
One Direction - What makes you beautiful (det var tidigare den här veckan, jag var sen på bollen där. Men det är mest för att videon till den är så töntig att jag dööör - oavsett hur gulliga och boybandiga de är. Jag menar... Skutta runt på en strand, det gjorde Westlife - och Blink 182 - för snart 15 år sedan... Sedan var låten med i Glee och då trillade poletten ner. DEN ÄR GRYM! ALLTSÅ JUSTIN BIEBER SLÄNG DIG I VÄGGEN!).
Men just nu är det främst den här som spelas alltså.
Den matchar mitt humör väldigt bra. Känner mig som ett starship MEANT TO FLYYYYYY! Whoooaaaa!!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos