fredag 8 oktober 2010

Vardagsbetraktelser: TV-utbudet på jobbet VS hemma

vid tangenterna: Jessica kl. 13:01
Jag insåg nyss att jag är skadad av att ha suttit så mycket ute i vår fraktkur på jobbet (i synnerhet de senaste 1,5 åren). Där har vi kanal 1,2, 4 och 6 att glo på.
Därför tittade jag på klockan nu och tänkte
"Hmmm, nu är det Hem till Gården... Det funkar ju att vika tvätt till. Och SEDAN ÄR DET SUPERNANNY - som jag redan sett, but still!!".
Sedan slog det mig att jag är hemma och har i princip... de flesta kanaler man kan komma på. (Utöver Canal+. Jag önskar att vi hade Canal+. Deras filmutbud är mycket bättre än TV1000´s x antal kanaler, vilka ingår i vårt Viasat-paket.)


 Jag kan välja och vraka! Jag behöver inte vika tvätt till Hem till Gården! Och jag behöver inte titta på "The World According to Jim" (som jag hjärntvättats till att bli road av numera, från att från början tyckt det var ganska pinsamt och efterblivet) om jag inte vill, för jag är
inte inloggad i en bokningdär det inte ringer. Jag är hemma. HEMMA.
Ahhhh. Vardagslyx.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos