söndag 31 oktober 2010

Vardagsbetraktelser: Snö post vintern 2009/2010

vid tangenterna: Jessica kl. 23:29
Jag längtar till det här.
Inte riiiktigt än kanske, men snart. Om ganska exakt en månad kan snön få lägga sig som det där fluffiga täcket över marken igen och alla synder från vintern som var kommer att vara förlåtna - förutsatt att den behärskar sig en aning i år, vill säga. Förhållandet är fortfarande lite skört, det är det och det ska jag inte sticka under stol med. Känslan av bly i magen när vi satt fast med bilen i snön uppe vid Gröndalskolan och var avskurna från vårt område var inte den trevligaste jag upplevt direkt. MEN känslan när vi väl kom hem och jag fixade te och kröp upp i soffan, njöt av att min påbörjade julsemester och tittade på "Jul med Ernst" vid midnatt med meterhög snö utanför... Det var fint.
I april trodde jag aldrig att jag skulle vilja se snö igen, men jo. Faktiskt. Men det räcker tamejfan om den bara ligger från första till sista december.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos