söndag 10 oktober 2010

Söndagskväll: Låt mig dela ett stillsamt "Yaaaay".

vid tangenterna: Jessica kl. 23:29
Nu har jag haft min knasigaste jobbhelg, dvs den då jag bara jobbar söndagen. Den känns lika konstig varje gång! Det känns som en ledig helg fram tills man infinner sig på jobbet på söndagsmorgonen - då känns det som att jag kastats tillbaka till förra veckans "hel-jobbhelg". Haha. Bäääängt.
Jag gymmade åtminstone en timma efter morgonpasset. Kändes riktigt bra, för första gången på länge så kändes inte kroppen som en seg, motsträvig massa utan jobbade med mig istället. Fina tider! ... Och så hade jag Cascada & GaGa i högtalarna, det hjälpte lite extra.
  Nu är jag ledig imorgon igen, det ska bli skönt. Som jag nämnt sisådär 570 ggr tidigare de senaste veckorna så är jag så fruktansvärt trött just nu. Jag kan sova hur mycket som helst. Ungefär. Fast jag tillåter inte mig själv att göra det.

Jag är fortfarande så lycklig över att min tröja återfanns i torsdags. Den ligger nytvättad och fin i min garderob nu. Härligt. Hääärligt.


Vi bollar planer för sovrummet stup i ett just nu. Nu har vi bott här i ett år, kommit till ro och "boat in oss", så nu börjar man vilja finslipa detaljerna - och det finns en hel del sådana att slipa till när man bor i en sådan här gammal hyreslägenhet.
I lördags var vi inne på Elon för att köpa en eltandborste i present till Tobbis mamma, då passade jag på att pilla lite på tvätt/torkmaskiner. Ohhhh vad jag vill ha en.
  Jag trodde faktiskt aldrig att den dagen skulle komma då det som stod högst upp på min önskelista var en tvättmaskin med inbyggd torktumlare. Men å andra sidan så hade jag bara hånskrattat om någon hade sagt till mig när jag gick i 9:an att jag skulle bli ihop med en hockeygrabb - så det är egentligen inte mycket som förvånar mig längre.
Dessutom vill jag ju ha en fin tapet att göra en fondvägg med därinne. Och så är det ju ny säng och lite annat som jag har fnulat på.

Jag letar även gardiner till vardagsrummet. Det stora fönstret i vardagsrummet, vill säga. Det mindre är inte lika krångligt, men det stora kräver bredare och längre gardiner. Jag tycker jättemycket om de rosa jag har nu (med mina vita tassles till!) men man vill ju byyyta lite. Jag tänker... blått? Det skulle faktiskt funka med något mörkare blått dessutom, eftersom rummet är så ljust i sig självt - sol praktiskt taget hela dagen, vita tapeter och ljus soffa. Jag skulle faktiskt tycka om något mörkare nu.

Näää, nu är det läggdags. BISOU, finingar!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos