måndag 5 september 2011

Vem det än var som sa att vitt är enkelt ljög. Som fan.

vid tangenterna: Jessica kl. 17:01
Okej. Det här med att måla om vårt sovrum i nya lägenheten. En någorlunda enkel sak som sådan. Tyckte jag. Först tänkte jag att vi skulle måla vitt och så en fondvägg i typ ljus lavendel. Men nu har jag börjat tänka om lite och tänker att vi målar helt vitt istället och funderar lite på den där fondväggen, känner efter vad vi vill ha för färg.
Okej, vitt alltså! Piece of cake!
... tills jag pratade med Bea (B2) på jobbet i helgen. Hon ska också måla vitt och har varit på jakt efter den rätta nyansen av vitt ett tag nu. Hon trodde hon ville ha äggskalsvitt, men när hon tog hem ett färgprov så insåg hon att det VERKLIGEN INTE var vad hon ville ha.

Det finns SÅ MÅNGA olika nyanser av vitt! Det är helt sjukt. Och när man väl har bestämt sig för vilken nyans man vill ha - då kommer nästa dilemma; Vilken textur vill du ha? Håhåjaja. Som man säger.
Lyxproblem, förvisso. Men ändock problem.

Jag vill ha en snygg vit nyans som bryter mot grått. Och jag tar MYCKET TACKSAMT emot tips och bildexempel!


update 110912:
Vi har hittat vår vita nyans nu, Flüggers "Fashion white"!

3 kommentarer :

Vendela on 6 september 2011 kl. 10:39 sa...

Hejsan,
det skulle vara fint att se hur det går för er att måla!


På Byggla.se kan man lägga upp sina byggprojekt, få feedback samt inspiration. 

Det skulle vara väldigt roligt om du kan visa hur du förändrar ditt hus. Just nu har vi en tävling för de som målar om hemma.
Du kan antingen gå direkt till http://byggla.se/projekt/skapa-projekt/ eller så mailar du mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Bella on 7 september 2011 kl. 11:55 sa...

säker att du vill bryta mot grått? det kan ge en väldigt kall känsla. lite cementaktigt...men det kanske inte är så i alla nyanser =)

shit alltså jag känner med er...det tog fyra år innan jag kom mig för att ta tag i mina väggar haha


jag har en vit som bryter svagt svagt i gult som heter "light sunflower". den ser vit ut

Jessica on 7 september 2011 kl. 12:58 sa...

Åh, har du någon bild på det, Bella? :)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos