måndag 5 september 2011

Så rastlös och med ett stökigt skrivbord inuti huvudet.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:11
Just nu har jag verkligen 7000 grejer i huvudet. I princip allt har med flytten att göra, så det är ROLIGA saker, men jag måste verkligen sätta mig ner och skriva lite listor, organisera och styra upp virrvarret i knoppen. Imorgon? Vi säger så.
 Jag jobbar bara till tolv då, så när jag kommer hem ska jag fanemej sätta mig och ta tag i det här.

Jag har dessutom x antal tidningar att bläddra igenom (för inspiration), möbler att spana efter och hyllor och färg att välja ut. Men jag vet liksom inte var jag ska börja någonstans! Istället gör jag allt lite halvsnurrigt på en gång och lyckas inte komma till avslut någonstans. Typiskt.

Guuuuud vad jag längtar till 1:a november. 
Längtarlängtarlängtarlängtar. Att sätta nyckeln i låset för första gången och kliva in i hallen och veta att nu är allt det här vårt. Mitt och ditt.
Och att senare komma dit med katterna i transportburar och öppna dörrarna och se dem sticka ut sina små huvuden med stora ögon och vädra i luften för att känna igen sina saker men inte miljön. Naaaaw. Inte förrän katterna är på plats så är det vårt nya hem.

"A home without a cat is just a house", som skylten Jenny gav mig säger.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos