torsdag 8 september 2011

Boktipset: För att du ska öppna ögonen och ta tillvara på det du har.

vid tangenterna: Jessica kl. 17:01
Igår läste jag ut Cecilia Ahern´s "Gåvan". Sista halvan sträckläste jag, kunde inte förmå mig till att slå igen boken och göra något annat en stund - jag var tvungen att få klarhet i vad det var som hände med Lou, huvudpersonen. 
Jag tvivlade inte på att tjejen som gett oss "P.S, I love you" skulle leverera en bra historia, men den här överraskade mig verkligen, trots det. Jag har inte läst något av henne tidigare, utan bara sett filmen, men så fort jag slagit igen Gåvan så var jag tvungen att klicka hem "P.S..." och "Där regnbågen slutar" (var för snål för att köpa den nya som inte kommit i pocket än, det får bli sen;) ). 

Det här är en bok som utspelar sig kring jul (bara där tar den ju pluspäng) och är något så ovanligt som en chiclit som handlar om en man. Som huvudkaraktär, alltså. Känns inte som alltför vanligt förekommande, åtminstone inte bland de författare inom genren som jag brukar läsa. Det är ett modigt drag - på något sätt gör det historien ännu mer oförutsägbar. Jag vill inte avslöja för mycket om handlingen (den kan ni ändå läsa om på länken), utan vill bara uppmana er att läsa den. Åhh, vad ni inte kommer ångra er. Man gråter en liten skvätt, men den lämnar efter sig en fin känsla som säger åt en att ta tillvara på det man har, just precis nu.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos