tisdag 27 september 2011

Ragdoll, livin´ in a movie, hot tramp, daddys little cutie

vid tangenterna: Jessica kl. 18:05
bild via weheartit
Ända sedan jag såg familjen Osbournes katter när serien började sändas (på fyran) då jag precis hade börjat gymnasiet så har jag älskat Ragdolls. Jag bestämde helt enkelt där och då, hemma i den gamla skinnsoffan i mitt kalla vardagsrum på undervåningen på hamnis, att jag en dag skulle bli stolt ägare till en ragdoll. Så var det med det.
Nu råkar det vara så att vi ju ska flytta till större yta och jag råkar ha en kollega i hamnen som föder upp och säljer ragdolls (om ni går till förstasidan på länken ovan så ser ni en av deras katter som blev Bästa ragdoll på klubbens utställning nyligen!) och de har två kullar planerade i vår...
Så man vet aldrig! Fröet har planterats i mitt huvud, och även om Tobbe skakar misstroget på huvudet när han hör summan det gäller (vilken dessutom är väldigt nätt när det kommer till den här rasen) så har han åtminstone inte lagt in veto för det faktum att det skulle bli en tredje katt i så fall. Sååå, man vet aldrig!
Just nu så drömmer jag vidare.
Det skulle bli så fint med en Lizzie, en Puff & en raggis. Hihi.;)

1 kommentarer :

Mikaela on 30 september 2011 kl. 11:40 sa...

En Ragdoll är otroligt fin och är väldgt lik rasen Helig Birma som vår katt Atlas är. Vet inte hur Ragdollen är i temprament men birman är väldigt familjekär, lugn (men kan få kattunge-ryck även i vuxen ålder) och påminner mkt om en hund. Sen smälter man ju när man har två stora isblåa ögon som tittar kärleksfullt på en :)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos