måndag 31 maj 2010

A sense of Carrie; NYC

vid tangenterna: Jessica kl. 17:42

Jag är ett troget fan av Sarah Jessica Parkers dofter. Hon är en av få kändisar som faktiskt känns genuint seriös i sitt producerande och framställande av dofter. Hennes första doft Lovely är en av mina "over all faves", likaså Covet (speciellt på vintern). Det här är alltså den senaste i både SJP´s och mitt doftbibliotek; färgsprakande, somriga NYC.
Medan Lovely var en "doftbild" av Sarah Jessica personligen så beskrivs detta lilla lyckopiller för ögon och näsa som den motsvarande för allas vår Carrie Bradshaw.
Vid första sniffen så kan den här doften påminna en del om Paris Hiltons första doft Paris, men när man sprayar doften och släpper ut den i all sin prakt så döljer den en mycket krämigare kärna, som liksom exploderar i ett blomsterhav och ger åtminstone mig en härligt uppfriskande känsla av sommar.
NYC är en lättburen och underbar doft. Jag är KÄR.

Doftnoter, SJP NYC:
Toppnoter
Smultron, Italiensk bergamott & vit Osmanthus.
Hjärtnoter
Gardenia, Kaprifol, Mimosa & röd Ros.
Basnoter
Sandelträ, Vanilj, Rom & Krämig mysk.
(hämtat från eleven.se)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos