onsdag 30 oktober 2013

Ett frukost & mellanmålstips:

vid tangenterna: Jessica kl. 13:33
Jag har ju kommit in i en "grötperiod", som ni kanske minns? Nu har jag blivit hooked på Kelloggs Special K's snabbgröt. Så himla GOTT och smidigt. Jag gör den med sojamjölk. Man river av toppen på påsen, häller ut innehållet i en skål (jag brukar göra den i en mugg, så slipper man bli skållad när man ska ta ut den ur micron), måttar upp mjölk/vatten med den tomma påsen och häller i muggen, rör om och ställer in i mikron på högsta effekt i 2½ minut. Pling! Klart.
Det är ganska små portioner - perfekt till frukost med en eller två mackor till eller som mellis (haha, jag gillar det ordet även om de retar mig för det på jobbet). Jag har bara testat Red Berries, men det finns Orginal också, utan bär för de som inte vill ha sånt tjafs. Hehe.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos