torsdag 5 juli 2012

Sirap i huvudet.

vid tangenterna: Jessica kl. 13:29
bilder från igår.
I Marian Keyes-boken jag läste (igen) nyss så använde hon sig av beskrivningen "tankarna kändes som sirap i huvudet" och jag förstår exakt vad hon menar med det. Herregud, jag är så tung i kroppen och knoppen just nu att det är rent patetiskt.
I alla fall! Jag har fått besked från CSN och jag kommer få ut så mycket i månaden som jag hade räknat med - puuuh!
Däremot så tyckte de tydligen inte att jag hade rätt till den där varianten när man får ett högre bidrag och lägre lån i månaden, vilket jag hade hoppats så smått på, så lånet blir lite större än jag/vi kanske hade räknat med - ouf.
MEN å andra sidan så hör jag pappas ord i huvudet när det kommer till studielån: Det är en investering i min framtid. Dessutom är ju utbildningen bara ett år. Det blir bra, det blir bra.
Inget kan rubba min målmedvetenhet just nu! Däremot måste jag se till att hamstra stålars till jul under hösten, för jag får bara typ 1/4 av bidraget innan jul och får resten när terminen börjar igen i januari. Jag kanske tar lite extrapass på jobbet och så, vem vet? Jag oroar mig inte så mycket, ärligt talat - jag har ju planerat och drömt om det här hela våren... hihi☺

... Kan på allvar inte fatta att det faktiskt är sant. Tänk att jag äntligen vågade ta steget, liksom. Nu när alla bitar har fallit på plats så drabbas jag av lite panik ibland - typ: Tänk om jag inte klarar kurserna? Tänk om jag inte hittar till provlokalen när jag ska göra det första provet? (Det vore ingen omöjlighet med tanke på hur fruktansvärt dåligt lokalsinne jag har och hur hopplöst fucking LOST jag är på egen hand inne i Stockholm, ehum...) Tänk om arbetsmarknaden helt plötsligt blir PROPPMÄTT på programmerare till nästa år? Tänk om... [insert valfri katastrof].
Det är ju en lustig känsla det där, när det man hoppats såååå mycket på faktiskt slår in. Jag är liksom inte van vid det. Som sagt så fattar jag ju fortfarande knappt att Drömlägenheten är vår och nu har jag fått igenom det här också. Läskigt.

På tal om något helt annat så har jag tid bokad hos Sara (frissan) på måndag. Har inte riktigt bestämt mig för vad vi ska hitta på, jag vacklar lite fram och tillbaka. Time will tell! ;) Jag vill i a f bli fin inför semestern. ☺

Nu har förresten litteraturlistan kommit upp på Jensen online! Jag trodde aldrig att jag skulle kunna bli så uppspelt över en bok om Java-programmering. Men varför lyckas man alltid förtränga hur dyrt det är med kurslitteratur? Ouf. Oh well. Det är ju ändå money well spent.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos