söndag 15 juli 2012

Kul kul kul - och VIKTigt.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:20

Februari ---------> Juli

Mellan de här bilderna skiljer det ungefär 4½ månader och 7 kilon. (Och lite väteperoxid.) I fredags vägde jag in mig på min andra målvikt (nådde den första för någon månad sedan, har därefter suttit lite fast på en platå och inte gått ner mer förrän nu) och nu är varje kilo ett nytt mål - jag har några kvar (för att deffa till mig lite), men det här var det stora målet. ☺

Jag har ju gått ner mycket i vikt en gång förut (-15 kg våren 2007) och när jag har fått frågan hur jag gjorde tycker jag det är svårt att svara på. Jag lägger tillrätta de bitarna i mitt liv som inte var hälsosamma, helt enkelt. Det låter flummigt men det är bara just så det är.
Den här gången har jag ju även slutat äta kött (äter fisk fortfarande och kyckling ibland - är under avvänjning där) och dragit ner rejält på mjölkprodukter - det var ju ett val som hade väldigt lite med viktnedgång att göra men ändå utan tvekan har hjälpt till rejält på vägen.
Sedan finns det inga genvägar för mig. Jag har en normal ämnesomsättning och då är det bara att slita för att bli av med de där kalorierna som jag stoppar i mig. Jag har tagit tag i min träning igen. Styrketränar och springer/pw:ar/joggar som en tok. Tricket är att älska att träna - och det är något man lär sig. När man väl är inne i det är det ju som en drog - och när du äntligen ser resultat så känner du dig som THE KING OF THE WOOORLD - och då vill du fortsätta och fortsätta och fortsätta, för du mår så jävla bra!

Det var inte förrän nu ikväll när jag såg bilderna som jag verkligen faktiskt såg skillnaden. Roligt! Jag är glad.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos