måndag 2 juli 2012

Måndagsmorgon

vid tangenterna: Jessica kl. 10:49
Obegripligt att det redan är juli. Det här året bara kastar sig framåt, jag hänger fasen inte med!
Hela helgen har känts lite sådär dimmigt verklighetsfrånkopplad. Jag lyckas alltid glömma bort den där känslan av att vara vilse i veckodagarna och klockslag när högsäsongen rullar igång från år till år. Det är ju Amedalsveckan nu, så varenda båt har varit fullpackad hela helgen. Varje avgång bjuder på diskussioner av olika slag med besvikna standby-resenärer och/eller sådana som kommer försent och får se båten glida iväg utan dem. Hur förklarar man för någon som först gråter, sedan försöker förhandla hysteriskt och därefter går över till att bara skrika blint i ens ansikte, att det finns ytterligare 780 (lilla båten) eller 1500 (de stora) personer som tycker att de är minst lika viktiga som du och som faktiskt var på plats i tid?
Sedan kan vi gå över till den intressanta frågan som jag gärna skulle vilja ha en grundlig förklaring till av någon av våra visa resenärer som går via landgång: Vad menar du är skillnaden på en väska och ett handbagage? Om säkerhetsreglerna säger ETT HANDBAGAGE så kan du inte ta med dig tre mindre väskor plus "ett handbagage".
MEN! Vi har fått vår nya bagageinlämning nu, med rullband och en mer uppenbar plats i hallen, och det är jättebra. Folk går självmant fram och lämnar gladeligen ifrån sig sina väskor. (!!!!!!!!!) Det känns som en liten pysselverkstad när det står en massa människor och meckar med bagage-namnlappar och gummisnoddar vid vårt lilla provisoriska bord! :D
Jag och Kevin har en idé om att vi borde bjuda på kaffe också! Hahah! Kanske till de få icke bilburna resenärerna på 04.50-avgångarna? Hihi.


Nej, nog om jobbet för en stund! Det har ju bara en tendens att ta över hela ens tankevärld stundtals under sommaren, i synnerhet när jag som nu i helgen har spenderat 26 timmar på två dagar där, dvs i princip all min vakna tid av dygnet. Just nu är det dessutom roligt, även om det är stunder man är redo att lägga sig rak på golvet och bara somna på fläcken av ren utmattning. Sedan jag fick bekräftelsen på att jag kommer att gå på tjänsteledighet efter semestern i fredags (vågar fortfarande inte riktigt förstå det) så känner jag dessutom att jag verkligen vill och måste ta tillvara på de här sista dagarna med mina finaste, bästa, underbaraste kollegor!☺

Nu ska jag kolla runt lite och beställa lösenord till Jensen online!:) Sedan ska jag ansöka om studielån och bidrag hos CSN också, får se om jag vågar mig på det själv eller om Tobbe får vara med som lite stöd ikväll, haha.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos