måndag 20 december 2010

En lista som inte är till Tomten.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:55
1. Hur gammal är du om 5 år? 29 år. Lustigt nog så var det den åldern som jag alltid angav när vi lekte typ mamma-pappa-barn på dagis. Då ville jag alltid var en storasyster som var 29 år. Eller en schäfer som hette Chefen.
2. Vem var den sista du träffade? Tobbe
3. Hur lång är du? 168,5 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Öhhmmm... Eclipse tror jag.
5. Vem ringde du senast? Tobbis
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Okej!:)" till Tobbe.
7. Vad är dagens planer? De var att baka kanelhjärtan och en kladdis med tomteskum i. Och så att få mysbesök av finaste knasklubben! :D Och det blev bra till slut... Kakan var faktiskt en höjdare!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms:a... oftast.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Separerade när jag var liten:)
10. När såg du senast din mamma? I lördags!<3 Innan det - alldeles för längesedan
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? 05.40 när Tobbes alarm ringde, sedan 07.00... och så snoozade jag till 08.30, haha.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, det har jag inte. Vilket kanske är tur eftersom jag skulle ta med den hem och jag vet inte om Lizzies psyke skulle palla ett till "syskon". [läs: konkurrent]
14. Vilken är din favoritplats? Vid Tobbes sida. Och om den möjligheten inte finns för stunden: köksbordet med en kopp te.
15. Vilken plats föredrar du minst? Pendeltåg/tunnelbana sent på kvällen/natten.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte en aning. Fast jag kommer ha två ringar på fingret och förhoppningsvis ett mysigt hus med ett stort kök med plats för hyllor och skåp där jag kan ha mina te- burkar, koppar och kannor!
17. Vad skrämde dig som barn? Skrotnisse & samtliga figurer i "Resan till Melonia".
18. Vem fick dig att skratta senast? Lina, Maria, Malin & Hanna. Och Tobbe!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag är väl precis på gränsen... Men jag har inga i min ägo nu.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och. Plus en mini-laptop som mamio har just nu. Förderar stationärt, dock.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? trosor. Om vi sover borta t-shirt också.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Det varierar. 3 eller 4.
23. Hur många landskap har du bott i? Södermanland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, det har hänt.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!
26. Är du social? Ja. Fast samtidigt en ensamvarg.
27. Vilken är din favoritglass? Äppelkaka (kulglass), annars Gräddkola
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Lägga den som kontantinsats till ett fint hus åt oss. Och köpa en dator till mamma.
29. Tycker du om kinamat? Jovars. Så länge jag slipper riset.
30. Tycker du om kaffe? Ibland. En latte eller en cappucino sitter aldrig fel. Men drack så mycket kaffe ett tag för några år sedan att min mage dog (ungefär), sedan dess är jag till 98% trogen mitt te.
31. Vad dricker du till frukost? TE
32. Sover du på någon särskild sida? Den yttersta.
33. Kan du spela poker? Nej, det kan jag inte påstå. Men jag har vunnit på nybörjartur.
34. Tycker du om att mysa? Duuuuuuuh. Är Links häst döpt efter hästgudinnan Epona? (svaret är ja)
35. Är du en beroendemänniska? Vadå beropendemänniska?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope, inte än! Lina & Jespers bebis kanske vill dela fölsedag med mig??
37. Vill du ha barn? Jovars. Det vill jag nog. Men inte nu.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och till viss del tyska (kan åtminstone förstå det lite)
39. Har du någonsin åkt ambulans? nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Teknikprylar, terelaterade saker och kläder.
42. Äger du dyra smycken? Nej. Jo, något kanske. Men inga i "diamantklassen" direkt. :)
43. Har du någon gång testat narkotika? Räknas medicin? ;P
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En macka. Fast inte hela på en gång, då rå.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Ojoj. Jag känner ju nästan bara roliga människor!
46. Välj ett ärr på din kropp? På ena skulderbladet har jag ett lustigt ärr som jag har sedan jag svimmade på loppisen i ishallen sommaren 2007. Jag ramlade lägligt nog på en stor lår med böcker och ärret är från där låren skrapade upp ett sår.
47. Vad har du för ringsignal? Mössens arbetssång! Som varje jul, ungefär. Haha.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jaa... Det har jag säkert.
49. Flirtar du mycket? Inte medvetet.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma i hallen!
51. Kan du byta olja på bilen? Om Tobbe visade hur så skulle jag nog kunna. Fast jag hatar att få olja på händerna.  (för det får jag såååå ofta.)
52. Har du fått fortkörningsböter? Nä, och tur är väl det med tanke på att jag inte har körkort än.
53. Vilken var den senaste bok du läste? "En oväntad semester" av Marian Keyes.
54. Läser du dagstidningen? Mjae, jag kollar Svd.se. Men vi har NynäsPosten! :D
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Kalle Anka & co! :D NynäsPosten, räknas det som Veckotidning? Sedan har jag jag Elle också, men det är ju en månadstidning
56. Dansar du i bilen? DEt händer! Men det är mest för att underhålla Tobbe.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? (tönt-)Bandit i lördags, för Tobbes skull.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? "Kakao, Tvålrefill, Kattsand, Sötmandel"
59. När var du i kyrkan senast? Tuvas dop! :)

1 kommentarer :

Anonym sa...

Vi får se hur det blir med det, på ultraljudet idag så fick vi nytt datum redan den 12 maj =)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos