fredag 17 december 2010

Det är svårt, men det går.

vid tangenterna: Jessica kl. 14:01
Jag har hittat en ny blogg som jag faktiskt tror kan bli ett beroende sådär nästan pinsamt snabbt. Amanda Schulmans. Hon verkar så gullig och ödmjuk. Det gillar vi.
Dessutom kan man (iaf jag) inte låta bli att nästan fnissa över hur olik hon är den förra fru Schulman. De ligger verkligen på varsin sida av skalan. Ehhh, ja... "Fru-skalan" alltså. Det finns en sådan. Jag tror att jag - när Tobbe väl får tummen ur och gör mig till en FRU - kommer hamna någonstans mittemellan - fast mer på Amandas sida av skalan än Katrins.

Jag tycker det är svårt att hitta bloggar som är bra, roliga och läsvärda. Jag är nog lite kräsen när det kommer till det. Bloggare som slarvar med stavningen och/eller grammatiken sållas bort direkt - om det inte är någon jag känner, då kan jag ha överseende förstås. För jag VET ju att de jag känner inte är några puckon. För det är ju, ärligt talat, annars det intrycket som sådant ger. Även om så inte behöver vara fallet irl, så att säga.
Sedan är jag allergisk mot överanvändning av utropstecken, frågetecken och punkter. Få saker kan störa mig så vansinnigt mycket som folk som använder tre punkter i slutet av varenda mening. VARFÖR GÖR MAN SÅ? Är det för att man vill verka mystisk? Eller är man bara dum i huvudet?
[som ni ser så upprör detta ämne mig så till den grad att jag lämnar det så fort som möjligt för att inte tråka ut er.]
Sedan ska det vara ett innehåll som inte bara är ett evigt ordbajsande på ämnet "det här har jag gjort idag" och som påminner om någon sådan där liten uppgift man kunde få på lågstadiet. Ni vet, innan man lärt sig att dela upp texten i meningar och så och texten istället var en enda lång lista på grejer man sagt och gjort fast istället för komman och punkter så stod det och sen och sen och sen och sen... (eller ock sen om inte det korrekta stavningen av och satt sig riktigt än). Jag vill ha berättarglädje, helt enkelt! Med det så kan man få berätta om när man diskade och gjorde rent toaletten om man så vill, för min del. Bara man gör det med glimten i ögat så att det är intressant för läsaren att besöka bloggen. För även om man kanske till stor del bloggar "för sig själv" så vill man väl ändå att de som läser bloggen ska finna den intressant/rolig/fin/inspirerande/underhållande...? Det är åtminstone vad jag strävar efter.

Hmmm. Jag skulle bara skriva att jag hittat Amandas blogg och så fastnade jag här. Jag som borde duscha och slå in lite paket. Dags att göra lite nytta! Tjingtjing!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos