onsdag 15 december 2010

Dagens frågetecken

vid tangenterna: Jessica kl. 23:54
Varför tänker alltid svenska tv-kanaler i allmänhet och tv4 i synnerhet "DECKARE" så fort de ska spela in en kortserie? Vafan!! Räcker det inte med fyrtioelvatusenmiljarders avsnitt av Beck och VanVeeteren, Maria Wern och allt vad de heter? Det slog mig när jag såg trailern för "Morden i Sandhamn". Alltså. KOM IGEN. Vad är det med svenskar och deckare? Är det något fel på mig som inte förstår grejen riktigt - och absolut inte med svenska deckare!?
Jag kan absolut se och uppskatta charmen och mysfaktorn med lite mord på den engelska landsbygden eller bland brittiska överklassen, men svenska deckare alltså... Nej, det är inte min kopp med te, som man säger.
Kan de inte bara... komma med något nytt och fräscht? Eller var jag för vild och galen nu?

Näääe, tacka vet jag Hollywoodfruarna!;) Det är grejer det. Varje gång Maria syns i rutan blir jag varm om hjärtat.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos