onsdag 31 oktober 2012

Värme VS Kyla

vid tangenterna: Jessica kl. 11:09
Hej buddies,
jag dricker varm choklad med lite kanel och kardemumma i. Det smakar vinter. Jag har fönstret liiite, lite på glänt, så det drar in lite kall luft. Jag gillar det, jag kan inte fokusera ordentligt om det känns som om luften står stilla runt mig. Imorgon är det den första november och ni vet ju att det gillar jag - det är ju månaden före december, dvs månaden då man ÄNTLIGEN kan säga att "nästa månad är det jul"! :D Dessutom har vi varit ägare till Drömlägenheten i ett år imorgon och det gör att jag älskar November ännu mer numera. ☺

Det är så mysigt med frostiga morgnar och den löjligt klara och friska luften som bjuder på helt sjuka soluppgångar den här tiden på året. Jag kan verkligen inte förstå hur man kan avsky vintern, åtminstone inte den här delen av den. Fast jag kan förstås verkligen lida med dem som börjar längta till våren redan nu, för det är typ så jag känner där någon gång strax efter midsommar - då är jag i regel redo för vinter. "Våren och försommaren: Vi hade en kul tid, men nu tycker jag det är dags för er att ta med er er vän högsommaren med fuktig luft, uppsvullna ben och svettblank hud och gå hem." Som en vårförälskelse liksom. Kort och intensiv, hahah.
Jag är en tjocka-koftor-och-mössa-kind of girl, helt enkelt. Men det får ju gärna vara soligt så att jag kan gömma mig bakom mina solglasögon ändå.

Det här inlägget kändes ju inte alls särskilt random, nejnej.
Back to work.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos