tisdag 2 oktober 2012

Anteckningarnas vän.

vid tangenterna: Jessica kl. 13:12
Mitt sätt att memorera saker är att anteckna dem sammanfattningsvis. Jag var mästare på det där när jag gick i grundskolan (på gymnasiet var jag för lat och oengagerad). Först så läser man det när man arbetar med det, sedan läser man det igen när man repeterar för provet och redan där har det ju oftast börjat sätta sig även om man inte riktigt har tänkt på det. Sedan skriver jag ner saker som jag är extra mån om att lägga på minnet och sammanfattar det och därefter kan jag läsa på extra genom att läsa anteckningarna. Det är vad som funkar bäst för mig.
Hur pluggar du?

1 kommentarer :

Elisabeth sa...

Anteckningar funkar bäst för mig med! Har pluggat på samma sätt under hela utbildningen... Läsa, anteckna och sen plugga på anteckningarna till tentor. Om jag inte fattat tillräckligt av mina anteckningar så har jag gått tillbaka till kursmaterialet och läst lite extra. Det funkade för mig :)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos