måndag 1 oktober 2012

Slarvigt

vid tangenterna: Jessica kl. 18:03
Det blev lite snurrigt med äta-rutinerna idag eftersom att Jenny kom och vi åt lite smörfralla (från Konditoriet - alltså, det är de GODASTE och onyttigaste frallorna du kan tänka dig. Onyttiga för kroppen men nyttiga för själen, that is.) där vid tio. Jag brukar äta frukost vid sju-åtta, ta en smoothie vid elva (och titta på när morgonbåten glider iväg medan jag gör iordning den). Sedan äter jag i regel antingen något mindre mellanmål eller en lite mer rejäl "lunchmiddag" runt två-tre. Om det är det senare så tar jag bara någon macka eller så på kvällen, om det är det tidigare så blir det middag när Tobbis kommer hem.
Som idag, nu ska jag göra champinjon/kantarell-soppa.
MEN eftersom jag åt macka vid tio så blev smoothien typ lunchen idag och nu är det helt snurrigt, på e.m har jag småätit lite choklad och en sån där liten 35-grams påse ostbågar (jag ska prata mer om den sedan, förresten för det finns en story om det, typ, sort of, ungefär) och druckit en jättekopp te. Nu mår jag lite illa tack vare det. Konstigt att kroppen kan vänja sig så fort vid sådana rutiner efter att inte kunnat ha några (typ så) med mitt jobb...

Nej, måste börja med soppan nu!!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos