lördag 4 augusti 2012

Som att pressa det sista och bästa ur en jättegod citron.

vid tangenterna: Jessica kl. 16:50
Minirosen jag fick av Tobbis när jag fyllde år blommar äntligen igen efter lusattack, avlusning och diverse hårda tider!
Jag älskar att jag lyckades fånga svalan i flykten! :)
En ny blomma slår ut varenda morgon. Lycka. Tills jag får åka på min drömresa till Hawaii. . .

Mmmmmmmm. Mysig dag. Vi har umgåtts med mutti, Lillyn och Jollisbollis första halvan av dagen, Jenny & Jens ska på bröllop så ungarna är hos "mormor" och ska sova i hennes nya lägenhet. Spännande värre! ;)
På tal om det så drömde jag att jag var hos min mormor och drack Yellow Label-te igår natt. När vi var små och sov över där så fick man alltid just det om man ville ha en kopp te och en macka (tekaka skulle det vara) på kvällen innan läggdags. Det smakade så gott och på ett visst sätt just där i mormors kök och i hennes tekoppar med rosa blommor - jag har den servisen nu, fast just kopparna och faten till dem är uppe på vinden. Jag gillar Yellow Label, tycker det är nästan det enda teet som faktiskt gör sig bäst i tepåse, men eftersom jag ju brygger mitt te med min Magic Tea Maker nuförtiden så köpte jag det ändå som löste igår när vi var och handlade. Men det var inte alls samma sak som hos mormor! Jag har inte haft det hemma sedan vi flyttade hit, så första gången jag drack det i Drömmis var faktiskt en besvikelse. Men jag gjorde det för starkt... Ska testa ikväll igen. Haha. :) Överväger dessutom på allvar att gå upp på vinden, gräva fram rätt kartong och plocka ner en kopp med fat bara för att testa om det blir åtminstone nästan samma känsla då.;)

Jag har så många minnen knutna till te. Det är lite lustigt faktiskt. Få saker kan göra mig så lycklig som att hitta ett riktigt, riktigt gott och välbalanserat te. Och att få dela den stunden med ett fantastiskt sällskap! Som när jag och Sofia kollade på War horse, åt ost och kex och drack te. Underbart.
Lite av en "hönan och ägget"-fråga, faktiskt: Älskar jag te så mycket eftersom jag kopplar det till så mycket goda ting eller är minnena så kära eftersom de är relaterade till te?
DET ÄR FRÅGAN.
Nu ska jag gå och ta hand om tvätten, göra lite situps och ta en dusch (ej samtidigt). FARVÄL!♥

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos