söndag 23 februari 2014

Cosmo is no more

vid tangenterna: Jessica kl. 15:13
Jag noterade i början av året att tidningen Cosmopolitan inte har gått att få tag på. Jag köper den inte ofta, men jag gillar formatet och fördelningen av innehållet mellan kändisar/mode/relationer/skönhet. Sedan Glamour försvann så var Cosmo min "go-to" när jag ville ha lite skön slöläsning, helt enkelt.
Men så slog det mig att jag ganska enkelt kunde ta reda på om tidningen gått i graven eller om det bara varit ren otur att den inte funnits i butikerna när jag kollat efter den: hemsidan.
Dessvärre så möts man snabbt av svaret på frågan när man surfar in på Cosmopolitan.se, då det enda innehållet är ett meddelande som inleds som följer:

LRF Media AB lägger ner tidningen Cosmopolitan

Är du prenumerant kommer de nummer du har kvar av din prenumeration ersättas med VeckoRevyn.
Tråkigt! Det är tuffa tider för pappersmagasin. Jag saknar dock faktiskt fortfarande Glamour!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos