fredag 28 februari 2014

On a #QUEST

vid tangenterna: Jessica kl. 12:02
#cheatclean, Questbars, Quest, Quest cookies and cream
När jag upptäckte att Questbars faktiskt fanns att få tag på här i Sverige så höll jag på att kissa på mig av glädje, typ. I alla fall något där i närheten. Jag hade liksom tagit för givet att det var en sådan där typisk grej som man skulle få sukta efter på varenda amerikansk hälsoblogg och instagram utan att kunna testa det själv. Jag beställde en 12-pack av smaken Lemon cream pie och tänkte att det fick bära eller brista. Dem beställde jag från gymgrossisten och just då fanns det inte så många smaker i lager. Jag hade helst velat testa Chocolate chip cookie dough av de smaker de hade i sortimentet, men HELST ville jag ha den senaste smaken som det tjatats om i tidigare nämnda bloggar och insta´s de senaste månaderna: COOKIES & CREAM.
Jag fick iaf hem mina Lemon cream pie-bars och de smakar bra. Bättre än vilken protein/mealbar som helst som jag testat tidigare. Dock så kan det lätt bli en lite artificiell ton när man ska försöka sätta den där speciella smaken på saker - jag vet inte varför jag envisas med att fortsätta köpa saker som ska smaka citronpaj, ärligt talat? Oftast är det inte ens i närheten av the real deal liksom.Nåväl, Quest´s försök får absolut åtminstone väl godkänt.

Men FÖRSTÅ MIN LYCKA när jag efter lite googlande hittar den svenska distrubitören av Quest´s hemsida, Bodyaction - och de har Cookies & cream-baren! Yaaaayyy!
Så igår testade jag... och det var MAGISKT. Det varken ser ut, doftar eller smakar som en proteinbar. Det är nästan omöjligt att tro att det här inte är godis, liksom. Jag mikrar mina barer i några sekunder (15-25) och ni ser ju själva ovan hur den ser ut då. HEAVEN.

Sammanfattning: Jag älskar Quest. Punkt slut.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos