onsdag 26 februari 2014

Smoothie-tips

vid tangenterna: Jessica kl. 12:36
En grönis! Jag är ett fan av gröna smoothies, tycker det ser så härligt (fan vad jag börjat använda det ordet trots att jag skäms lite varje gång jag gör det... Men ibland ÄR fan saker och ting just det: härliga. Åhh typiskt.) fräscht och gott ut. Och så får de en att känna sig som Hulken! Ohjääähhh.
Jag har dille på ananas just nu. Eller, rättning: Jag älskar alltid ananas. Men just nu vill jag typ ha det HELA TIDEN. Jag har haft lite problem att hitta fryst ananas till mina smoothies, ICA har det bara i fruktmixar och på Willys hittade jag det inte heller. Jätteirriterande! Så i helgen tog jag saken i egna händer och köpte hem ananas på konserv och frös in. Det fanns ananas skuren i "stolpar" eller vad man säga, vilket gör det superenkelt att bara skära den i bitar, lägga i en ziplockpåse och slänga in i frysen. (Fast släng den helst inte, ananasen kanske blir ledsen då. Lägg den varsamt på plats istället.)

I alla fall. Med min kärlek till ananas i åtanke så mixade jag ihop dessa ingredienser till den tjusiga, ljusgröna och framförallt GODA dryck ni ser ovanför:

- 2,5 dl kokosvatten
- ca 1 dl grekisk yoghurt

- ca 1 dl fryst grönkål
- ca ½ dl fryst mango
- ca 1½ dl fryst ananas
- 1 msk linfröolja
+ lite agave & Canderel för att dämpa sötsuget och några myntablad


Skål!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos