fredag 4 januari 2013

Sista "riktiga" jullovsdagen

vid tangenterna: Jessica kl. 14:12
Eftersom att vi ändå är lediga på helgerna så är ju det här jullovets sista riktiga dag. Vi tog fasta på det och tog en rejäl promenad efter frukosten, i solskenet och på de i stort sett snöfria gatorna. :) Det är så underbart att kunna sträcka ut benen ordentligt, kunna dra på mig mina icke vinter-Nike´s (tänkte skriva bara Nike´s men det slog mig att båda mina par vinterskor är från Nike - jag gillar deras skor, uppenbarligen) och gå fort utan att bli andfådd och känna det som om en sten vilar på bröstet! Ahhhh!! Liiivet!
Ironiskt nog så väcktes vi båda inatt av att jag hostade som en tok igen, haha. Men - ursäkta om det är lite äckligt - det är slemmet som lossnar, till slut. Likt ett isberg som bidat sin tid sedan den där sprickan uppstod när en polarexpedition slog ner sin tältpinne på platsen för 100 år sedan och slutligen lyckas frigöra sig från den stora iskontinenten (med stor hjälp av den globala uppvärmningen de senaste 10 åren), typ.

När vi kom hem igen åt vi upp currysoppan som var kvar sedan i förrgår till lunch och nu har vi slöat i ett par timmar. Snart ska vi åka och handla fredagsmys. :)Yeeeyyy.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos