söndag 27 januari 2013

Oh du klena tro på mänskligheten.

vid tangenterna: Jessica kl. 15:14
Alltså. Nu har jag läst typ femhundrafyrtioåtta olika och med varierande grad av nedlåtande ton, utlåtanden om "sådana som ska börja ett nytt hälsosamt liv efter nyår". Det är facebook-statusar där det sprids svordomar över att det är kö till maskinerna i gymmet och det är blogginlägg om att keson och kvargen är slut i matvarubutikerna. Alltid p g a  "folk med nyårslöften". ALLTID MED SÅ JÄVLA NEDLÅTANDE TON! Alltså jag blir sur å nyårslöftes-anhängarnas vägnar!
Hur fan lätt är det att fortsätta på sin nya sunda bana i livet om varenda jävel är övertygad om att man bara kan keep it up i en månad? VA? Har ni tänkt på det, ni självgoda n00bs som gnäller över att Keson (eller den grekiska youghurten, det kan jag säga vis av erfarenhet) är slut p g a att en större del av befolkningen försöker bli hälsosammare och bättre? Det är ju en BRA sak! MER KESO ÅT FOLKET liksom. Jag tycker vi slår ett slag för varenda en som har tagit tag i att börja träna, äta rätt eller bara må bättre i och med det nya årets ankomst. JAG TROR PÅ ER! YOU CAN DO IT!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos